نکات بسیار مهم رانندگی در جاده یخ زده

۱- رانندگی با سرعت پایین

برخی رانندگان از یک سبک رانندگی در تمامی شرایط جوی استفاده می‌کنند. به عقیده آنها همیشه یک راه حل برای فرار از حادثه وجود دارد؛ ترمز کردن و کاهش سرعت! در واقع این حرکت به یک روش غریزی در ذهن آنها تبدیل شده است. اما همین حرکت، رانندگی با سرعت بالا و سپس ترمز گرفتن در صورت دیدن یک مانع، بیشترین علت تصادفات در سطوح برفی و یخ زده را به خود اختصاص می‌دهد.

 

بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که همیشه با سرعت پایین و مطمئن رانندگی کنید. در خودروهای دنده معمولی، می‌توان از کم کردن دنده‌ها به جای ترمز گیری ناگهانی، برای کاهش سرعت استفاده کرد. هیچگاه از ترمز دستی برای متوقف کردن خودرو استفاده نکنید چراکه امکان دارد باعث منحرف شدن خودرو به طرفین شود. بعد از اینکه شرایط جوی بهتر شد، سعی کنید همچنان با سرعت پایین حرکت کنید چراکه گاهی سطوح یخ زده از داخل خودرو قابل تشخیص نیستند.

۲- اجتناب از تغییر مسیر ناگهانی

 زمانیکه در آب و هوای برفی و سطوح لغزنده رانندگی می‌کنید، به‌هیچ عنوان مسیر حرکت خودرو را به سرعت تغییر ندهید. اینکار چند مشکل را به همراه خواهد داشت، اولا خودروی شما آنطورکه در جاده خشک فرمانپذیری دارد و به فرمان شما عکس‌العمل نشان می‌دهد، در جاده لغزنده ندارد. یعنی گردش شما به چپ یا راست با تاخیر و به دور از پیش‌بینی شما اتفاق می‌افتد.

ثانیا این تغییر مسیر ناگهانی احتمال سر خوردن و منحرف شدن را هم در پی خواهد داشت. در نهایت این کار ممکن است دیگر رانندگانی که در مجاورت یا پشت سر شما هستند را به عکس العمل وادارد و در نتیجه یک تصادف زنجیره‌ای حادث شود.

پیشنهاد می‌شود از قبل مسیر خود را به درستی مشخص کنید و خروجی ورودی‌هایی که باید از آنها عبور کنید را از قبل به ذهن بسپارید تا موقع رسیدن به آنها مجبور به تغییر مسیر ناگهانی نباشید. اگر امکان استفاده از نقشه و سیستم مسیریابی را در خودرو دارید، حتما از آن استفاده کنید تا به خوبی از مسافت باقیمانده به محل پیچیدن و دور زدن مطلع شوید.

۳- رانندگی در مسیرهای کم شیب

شاید مسیری که شما برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کرده‌اید، در قسمت‌هایی دارای شیب تند باشد. اینگونه مسیرها در شرایط برف و یخ زدگی، معمولا بسیار خطرناک محسوب می‌شوند چراکه احتمال بیشتری برای از دست دادن کنترل خودرو در آنها وجود دارد.

 سعی کنید در صورت امکان از مسیرهای جایگزین کم شیب‌تر استفاده کنید، حتی اگر اینکار باعث می‌شود مسیر شما دورتر شود. اما درصورت عدم وجود مسیر جایگزین، هنگام رسیدن به سربالایی یا سرپایینی با شیب تند، خودروی خود را در کنار متوقف کرده و منتظر نیروهای جاده‌ای برای پاکسازی برف و یا پاشیدن شن و نمک باشید. کمی دیرتر رسیدن مطمئنا بهتر از بروز حوادث ناگوار است.


اخبار تکنولوژِی و بازی های کامپیوتری رانندگی ,سرعت ,مسیر ,استفاده ,خودرو ,تغییر ,مسیر ناگهانی ,سرعت پایین ,تغییر مسیر ,کاهش سرعت ,نکات بسیار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرجع مقالات تخصصی فلوئنت دستگاه چاپ بنر لایسنس نود 32 ، آپدیت نود 32 ، پسورد نود 32 آنلاین کتاب فروشی و نوشت افزار پیام (ارومیه) bazarganireza مگا فیلم